נקודת המבט הבריאותית בסיבות לטבעונות

כאן נסקור את נקודת המבט הבריאותית בסיבות לטבעונות, תוך הסתמכות על מידע מדעי מאת הגופים המובילים בעולם.

מבוא

נקודת המבט הבריאותית בסיבות לטבעונותמחקרים מראים כי תזונה מבוססת מוצרים מן החי מגבירה את הסיכון לחלות במחלות לב, סרטן, שבץ מוחי, סכרת, השמנת יתר ועוד. יותר מכך, מחקרים מראים כי באמצעות תזונה טבעונית ניתן למנוע ואף לדכא את רוב המחלות השכיחות ביותר. לדוגמא, צריכה של כולסטרול ושומן רווי, אשר נמצא במוצרים מן החי, מגבירה את הסיכון למחלות לב ועוד. בנוסף, תזונה טבעונית מאוזנת יכולה לספק את כל צרכי הגוף, לכל שכבות הגיל.

גורמי תמותה מובילים והשפעות תזונה מן החי והצומח

הנה שני הגורמים המובילים מרשימת גורמי התמונה המובילים, לפי סדר שכיחות יורד, עליהם נסביר את השפעות תזונה מן החי מחד ומאידך, השפעות תזונה טבעונית:

  1. מחלות לב – הגורם הראשי לתמותה. מחקרים מקיפים, ובעיקרם, מחקר בריאות האחיות של הרווארד, מראים כי צריכת כולסטרול, שנמצא במוצרים מן החי, הינה גורם מרכזי לתמותה. עבור אנשים בעלי כולסטרול תקין, מחקרים מראים כי קרוב לחצי מהלוקים בהתקף לב, נמצאו כבעלי רמת כולסטרול אופטימלית, משמע שטווח זה לא עדכני ומטעה. בנוסף, ניתן לראות כי כדי למנוע התקפי לב, יש להגיע לרמת כולסטרול של טבעוני ממוצע. כמובן שניתן להשתמש בכדורים להורדת כולסטרול, אשר מביאים עימם תופעות לוואי הגורמות למוות של מאות אלפי אנשים בשנה. מחקרים נוספים מראים כי תוך שעות ספורות לאחר אכילת מוצרים מן החי, נגרם תהליך דלקתי בו דפנות העורקים מתקשות ונמנע מהם להתרחב, בכך מסביר את הסיבה לבעיות הלב.
  2. סרטן – מחקרים מראים כי הסיכוי לסרטן נמוך יותר משל צורכי מוצרים מן החי. נמצא כי צריכת רבע עוף ביום מגבירה את הסיכון לחלות בסרטן פי 3. מאמר מאת "מדע הבשר" אומר כי כמובן שהפחתת צריכת בשר תפחית את הסיכון לחלות בסרטן, אך המלצה כזאת תפגע בתעשיית הבשר. בנוסף, מחקרים מראים כי דם של טבעוני ממוצע נלחם בגידולים סרטניים עד פי 8 יותר טוב משל אוכלי מוצרים מן החי.

המשיכו לאיך להיות טבעוני.

השאר תגובה