איך להיות טבעוני?

המעבר לתזונה טבעונית הוא תהליך פשוט שמשמעותו היא אכילת דברים מן הצומח ולא מן החי. בסיקור זה נראה לכם עד כמה זה קל ופשוט לעבור לתזונה טבעונית מבלי לוותר על דבר.

מה טבעונים אוכלים?

כתוצאה מהרגל וחינוך לא מדוייק, רבים חושבים שלטבעונים לא נשאר מה לאכול, כאשר ההיפך הוא הנכון. למעשה, מרבית המזונות הינם טבעוניים. בדף זה נציג את המגוון הגדול לאוכל טבעוני ובהמשך נפנה לחלק המתכונים שבאתר, בו תוכלו למצוא מגוון מתכונים פשוטים שיעזרו לכם לראות כי אורך חיים טבעוני הוא בריא וטעים.

טבעונים אוכלים מגוון גדול של מזונות כמו פסטות, עוגות, תבשילי ירקות וקטניות, גבינות, פלאפל, חומוס, פיצות, גלידות, מרקים,  פשטידות, פנקייקים, סושי, תבשילי אורז ושעועית, בוריטו, עוגיות שוקולד, ריזוטו, מוקפצי ירקות, טחינה, סלטים, גרנולה ועוד מגון עצום.

בנוגע לחלב טבעוני, רבים יופתעו מכך שישנם המון סוגי חלב טבעוניים – חלב סויה, חלב אורז, חלב שיבולת שועל, חלב שקדים, חלב קוקוס ועוד.

שימו לב כי בבחירתכם להיות טבעונים אינכם מוותרים על דבר. אפילו אם אתם מחפשים טעם ומרקם של בשר או גבינה. ישנם עשרות מוצרים טבעוניים אשר ירגישו ויטעמו כמו בשר וגבינה מן החי, אותם תוכלו להשיג במרבית חנויות המזון.

לחצו לסקירת מוצרים טבעוניים או לסקירת תחליפי מוצרים מן החי.

אבני בסיס לתפריט בריא

תפריט בריא צריך להיות מורכב את אבות המזון, שהם קטניות, דגנים, אגוזים, פירות וירקות. בשמירה על תפריט מגוון המכיל את אבות המזון ניתן לקבל את כל צרכי הגוף, כמו חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים  ומינרלים.

ממה להימנע?

  • בשר, דגים ומוצרים שהופקו מבעלי חיים כמו שומן וג'לטין.
  • מוצרי חלב מן החי כמו חלב פרה ועיזים, ומוצרים שהופקו מחלב מן החי כמו גבינה ויוגורט.
  • ביצים ומוצרים שהופקו מביצים.
  • דבש.
  • מוצרי לבוש שהופקו מעור, פרווה או רכיבים מן החי.

בעת קניית מוצרי אוכל, תוכלו לבדוק את מרכיבי המוצר ולהחליט בעצמכם. לחצו למעבר לסקירת מרכיבים לא טבעוניים חבויים.

האם תזונה טבעונית יקרה יותר?

ישנן שמועות כי תזונה טבעונית יקרה יותר מתזונה מן החי, אך לא כך הדבר. למעשה, שוב, ההיפך הוא הנכון. ארגוני הסיוע לרעבים הגדולים בעולם משתמשים בתפריט טבעוני וצמחוני כיוון שמוצרים אלו זולים הרבה יותר וניתן להאכיל פי 20 עד 30 אנשים באותו המחיר. כמובן שלא מדובר על מוצרים תעשייתיים כמו גבינה או טופו, שגם מקביליהם מן החי עולים בהתאם.

המשיכו לתזונה טבעונית נכונה או למתכונים הטבעוניים שלנו.

השאר תגובה