הורות וטבעונות בצורה נכונה

הורים רבים נתקלים בהחלטות ילדיהם בנוגע לתזונה צמחונית וטבעונית. ננסה לתת כלים להתמודדות בצורה יעילה ובונה. הורות וטבעונות בצורה נכונה.

מה זה טבעונות?הורות וטבעונות

טבעוני הוא אדם אשר נמנע מצריכת מוצרים מן החי, הכוללים בשר (חיות יבשה וים), מוצרי חלב, ביצים, דבש, מוצרי עור, פרווה ועוד, מתוך הרצון למזער את הסבל הנגרם מתעשייה זו לבעלי החיים, לבני האדם ולסביבה.

האם זו בחירה נכונה ובריאה?

תחילה, נסקור את הסיבות לבחירה באורך חיים טבעוני, תוך הסתמכות על עובדות ומחקרים מפי מוסדות המחקר המובילים בעולם. תזונה טבעונית מבוססת על מוצרים מן הצומח, שימו לב כי תזונה טבעונית יכולה לספק את כל מרכיבי התזונה ההכרחיים, שעליהם נפרט בדף התזונה. באופן כללי, הסיבות לטבעונות הן האמפתיה כלפי סבל כל היצורים החיים, המניעים הבריאותיים הרבים וההשלכות הסביבתיות.

מבחינה בריאותית, מוסדות המחקר המובילים בעולם ממליצים על הפחתת צריכת מוצרים מן החי ומצהירים כי בתזונה בריאה הכמות האופטימלית של מוצרים מן החי היא 0. צריכת מוצרים מן החי מגדילה את הסיכון למחלות השכיחות ביותר באוכלוסיה, הכוללות מחלות לב במקום הראשון, סרטן במקום השני ועוד רבות אחרות. בניגוד לכך, תזונה טבעונית יכולה למנוע ואף לטפל בחלק גדול ממחלות אלו.

מבחינת האמפתיה כלפי סבל בעלי החיים במשקים, היות ילדינו רגישים לנושא זה מראה את גדלותם ואת הצלחת החינוך שלכם כהורים. אדם לו אכפת מסבל האחר והיותו מוכן לתרום מעצמו על מנת למנוע, או לפחות למזער את סבלו, הינו מושא גאוות החברה.

מבחינה סביבתית, תהליך גידול בעלי חיים במשקים גורם לפגעים קשים בסביבה, הכוללים כמות גבוה של פליטת גזי החממה, זיהום מי תהום ועוד. יתרה מכך, כיוון שגידול בעלי חיים צורך כמות אדירה של תבואה, שטחי אדמה ומי שתיה, צריכת בשר הינה נזק אדיר למיליוני רעבים בעולם שאינם יכולים לקבל את גידולים אלה למחייתם.

לסקירה מלאה של הסיבות לטבעונות.

כיצד מתמודדים עם המטבח הטבעוני?

החשש כי בישול טבעוני הינו מסובך או יקר יותר אינו סביר בכלל. בדף המתכונים תוכלו לראות מגוון רחב של מתכונים פשוטים המכילים את מגוון אבות המזון אשר יספקו בריאות והנאה גדולה לביתכם ולכם. לגבי יוקר התזונה הטבעונית, שימו לב כי ארגוני הסיוע לרעבים הגדולים בעולם משתמשים בתפריט טבעוני וצמחוני כיוון שמוצרים אלו זולים הרבה יותר וניתן להאכיל פי 20 עד 30 אנשים באותו המחיר. כמובן שלא מדובר על מוצרים תעשייתיים כמו גבינה או טופו, שגם מקביליהם מן החי עולים בהתאם.

צפו בסרטון על הורים לילדים טבעונים.

המשיכו לאיך להיות טבעוני או למתכונים הטבעוניים שלנו.

השאר תגובה